Ten imponujący most kanałowy przerzucony nad Garonną został wybudowany w 1849 roku. Mało brakowało, aby zamiast wody pojawiły się na nim szyny kolejowe. Most ma długość 539 metrów i gdy oddawano go do użytku był najdłuższym żeglownym akweduktem Francji.
![Most kanałowy nad Garonną](https://www.barki.pl/wp-content/uploads/2019/12/pont-canal-garonna-barka.jpg)
Charakteryzują go 23 łuki, każdy o rozpiętości 20 metrów, zbudowane z białego wapienia Quercy. Przełomem na owe czasy była szerokość kanału, która pozwalała na jednoczesne przejście dwóch statków w różnych kierunkach. Udało się to dzięki blisko 9 metrom szerokości!
![barką mostem przez Garonnę](https://www.barki.pl/wp-content/uploads/2019/12/na-kanale-garonny-most.jpg)
Akwedukt stanowi część kanału Garonny. Wraz z Canal du Midi tworzy drogę wodną zwaną kanałem Dwóch Mórz, łączącym Atlantyk z Morzem Śródziemnym.
![wpływamy na most nad Garonną](https://www.barki.pl/wp-content/uploads/2019/12/akwedukt-nad-Garonna.jpg)
Wpływając na most od strony Agen, zauważymy sygnalizację świetlną oraz zwisający pośrodku kanału drąg do jej obsługi. Zielone światło poinformuje nas, że możemy wpłynąć na most kanałowy, a następnie pokonać sąsiadujące z nim 4 śluzy. Wszystkie automatyczne.
![Widok z góry na śluzy na kanale garonny](https://www.barki.pl/wp-content/uploads/2019/12/sluzy-kanal-garonny.jpg)
Aby przepłynąć barką mostem kanałowym nad Garonną należy rozpocząć rejs z bazy w Agen. Pozwoli to na odkrycie wyjątkowego regionu Francji jakim jest Gaskonia i Akwitania.